איך לפרסם מודעת דרושים?

איך לפרסם מודעת דרושים?

מצד אחד, מצבם של המעסיקים בימינו טוב: כמעט כל משרה פנויה המתפרסמת בלוח דרושים זה או אחר מושכת אליה מועמדים רבים כך שאפשרויות הבחירה של המעסיק רבות. מצד שני, הנזק שבהעסקת עובד לא מתאים עלול להיות גבוה, וגם המחיר של פספוס מחפש עבודה שהתאמתו למשרה אופטימאלית אינו בטל בשישים (גם אם מטבע הדברים פחות בולט לעין). גם מצב שבו דרושים עובדים לאורך זמן רב יחסית, כלומר תפקידים מסוימים אינם מאוישים, מאוישים חלקית או על ידי ממלאי מקום או כל פיתרון זמני וחלקי אחר, פוגע בתפקוד העסק – ועל כן חשוב מאוד להשקיע זמן ותשומת לב כל אימת שיש צורך בפרסום מודעות דרושים.

עסק הזקוק לכוח אדם נוסף או חדש ניצב בפני אתגר כפול: מצד אחד, צורך לחשוף את דבר חיפוש העובדים בפני כמה שיותר מחפשי עבודה כדי ליהנות מאפשרויות בחירה נרחבות במיוחד. מצד שני, החובה לפנות אל מועמדים רלוונטיים בלבד, כאלה שהתאמתם למשרה המוצעת גבוהה, על מנת להימנע מהצפה של פניות ואינספור קורות חיים כלל לא רלוונטיים – וכתוצאה מכך בזבוז זמן יקר ואנרגיות רבות.

מה לכתוב במודעת דרושים?

בכל לוח דרושים, מטבע הדברים, מפורסמות עשרות אם לא מאות מודעות, ועל מנת שהמודעה אכן תוביל לפניות רבות, והולמות, אל העסק הזקוק לעובדים, חשוב מאוד לנסח אותה היטב:

ראשית, יש לציין כמובן את התחום בו דרושים עובדים – פיזיותרפיסטים, מוכרים לחנות תכשיטים, טבחים למסעדה חלבית, חשמלאי רכב וכו'.

שנית, יש לפרט היכן מתבצעת העבודה, שהרי עסק שמחפש עובדים בכרמיאל לא זקוק לקורות חיים של מועמדים שמתגוררים בגבעתיים. כשמדובר בעבודה מהבית, חשוב מאוד להדגיש זאת – שכן מצד אחד זו מהווה יתרון משמעותי עבור חלק ממחפשי העבודה ואילו עבור אחרים מדובר בקונספט בלתי רצוי ועל כן אין טעם לבזבז את זמנם או את זמנו של המעסיק.

כדאי גם להדגיש את יתרונות העסק, שכן לעסקים רבים בתחום שלכם דרושים עובדים ומן הסתם תרצו שכוח האדם האיכותי יפנה קודם כל אליכם. חשוב לעשות זאת בתמציתיות שהרי לוח דרושים נועד קודם כל למצוא עובדים ולא לפרסם את העסק בעיני לקוחות פוטנציאליים. מוטב להיות ספציפיים ולא להסתפק ב"מוסך מתקדם" או "חברה אטרקטיבית".

פרמטר משמעותי אחר הוא שעות העבודה, וגם אותו כדאי לציין במדויק. בפרט חשוב לעשות זאת כשדרושים עובדים למשרות שהיקף המשרה בהן הוא חלקי או מעל הנורמה.

עוד חשוב לציין את התנאים עליהם אי אפשר להתפשר: השכלה רלוונטית, מינימום ניסיון, מיומנות זו או אחרת (למשל אנגלית ברמת שפת אם, או שליטה בתוכנה ספציפית).

מה אומר החוק?

בשנת 1988 נחקק חוק ההזדמנויות השוות בעבודה, ועל פיו חובה על מי שמפרסם מודעת דרושים לנסחה הן בלשון זכר והן בלשון נקבה (תיקון מס' 3 לחוק שהתקבל בשנת 1995). כמו כן אסור לפרסם מודעה המגבילה פונים על סמך גיל, נטייה מינית, גזע, דת ופרמטרים נוספים.

אמנם הסבירות כי מפרסם מודעת דרושים ייתבע בשל אי קיום חוק זה נמוכים, אבל מוטב להימנע מהסיכון ולא להסתכן בקנס שעלול להיות גבוה, מה גם שאפליה שכזו עלולה להוביל לפספוס עובדים שעשויים לתרום רבות לעסק.

איפה לפרסם את מודעת הדרושים?

ישנם לוחות דרושים רבים בהם ניתן לפרסם כי דרושים עובדים – אבל יש דרך יעילה ומשתלמת הרבה יותר: cvpool.

ב- cvpool מקבלים, במחיר של מודעה רגילה, שירות של חברת השמה. בזכות מאגר קורות החיים הגדול והטכנולוגיות המתקדמות ניתן ליהנות מגיוס יעיל ומדוייק של עובדים איכותיים, כשבניגוד לחברות השמה הגובות סכום נכבד עבור כל מועמד המאייש תפקיד בעסק, הרי שבמחיר מצחיק ניתן לאתר דרך cvpool עובדים חדשים, וכאמור מתאימים במיוחד לעסק שלכם, ללא הגבלה.


זקוקים לייעוץ נוסף? נשמח לסייע.
יועצי הגיוס של CVPOOL עומדים לרשותכם בכל שאלה 03-6207373.