"מיתוג פנימי"

כיצר ניצור תחושת שייכות, גאוות יחידה, סולידריות והזדהות בקרב העובדים?

בעגה הצבאית קוראים לזה "רעל". זה מה שיגרום לגולנצ'יק לרוץ עוד קילומטר כשהוא כבר לא מסוגל לעמוד ומה שיגרום לעובד הנכון, בשיתוף מס' ערכים נוספים, לתת לך את הנשמה ולעבוד מכל הלב.

מיתוג פנימי בארגון, תחושה ש"אנחנו הכי טובים", ש"אנחנו גאים במקום העבודה שלנו", לא באה יש מאין. מנהלים רבים מוצאים את עצמם במצב שבו הם גייסו את העובדים הנכונים, הכשירו אותם בצורה הטובה ביותר, חינכו למשמעת ולמוסר עבודה, אך עדיין חסר להם הניצוץ בעיניים. הניצוץ הזה הוא מה שיגרום לאיש המכירות להפוך להיות מ'בסדר' ל'מצויין'. וזה מה שיגרום לעובד הניקיון שלך להביא לך לקוחות נוספים לעסק. ולמזכירה שלך לדאוג שלקוחות יקבלו שירות טוב בהרבה. יצירת מיתוג פנימי, "הרעלת" העובדים יכולה לגרום לעובדים שלך "לצעוד את המייל הנוסף" עבורך.

אז איך עושים את זה?

קודם כל, כמו כל דבר, מקדישים לזה מחשבה, מבינים כמה זה חשוב, משתפים את המנהלים הבכירים, על מנת שכך גם הם ירגישו מחויבים לתהליך, בונים תכנית, מגדירים לו"ז ומתניעים מנועים. ישיבת סיעור מוחות עם המנהלים ללא ספק תעלה רעיונות מצוינים וגם תגביר את תחושת השותפות שלהם לתהליך ( כבר עשינו צעד ראשון).  כאשר עובד מרגיש שמקשיבים לו ומיישמים, אפילו באופן חלקי, רעיונות שלו, הוא מרגיש שותף לעשייה. בכלל, שיתוף של העובדים, אפילו אם מחיצתו מתבצע רק למראית עין, בתהליכי חשיבה וקבלת החלטות, היא כלי קל מאוד ליצור מיתוג פנימי.

ניתן לשתף אותם בסיכומים החודשיים או הרבעוניים, בדוחות, בשינויים ובצעדים קדימה. חשוב מאוד לשתף אותם בדרך אליה הולכת החברה, בחזון המנהלים, במעוף. עובד שיאמין יותר במטרות של החברה, יהיה מסור אליה יותר. כינוס עובדים באופן רשמי בחדר הישיבות(+כיבוד הולם...) והצגת החזון ותוכנית העבודה לשנה הקרובה- תרעיל את העובדים.

כמה שחשוב לשתף עובדים בתוכניות ויעדים, הרבה יותר חשוב לשתף אותם בהישגים והצלחות של החברה או של מנהליה באופן אישי. כתבות בעיתונים או באינטרנט, מכתבי תודה, מכתבי המלצה, תודות על תרומות, פרסום, תעודות הצטיינות- חשוב וכדאי לתלות ברחבי המשרד או להפיץ בין העובדים. גם הישגים מקצועיים כמו קבלת פרויקט גדול, לקוח מיוחד, תקציב גדול, רצוי לפרסם בחברה ולגרום לעובדים להיות גאים בכך.

כאשר מחזקים מותג כלפי חוץ- שמים דגש על המאפיינים של המותג: השם, הלוגו, הצבע. אותו דבר מומלץ במיתוג פנימי. ניתן להפוך את שומרי המסך בחברה ללוגו ולקריאייטיב של החברה, לצבוע את הקירות בצבעי הלוגו, לתלות שלטים "מרעילים" בחברה (גם במקומות כמו שירותים ומטבח שלטים לא רשמיים אפקטיביים מאוד). להפוך את צלצולי הטלפון לרינגטונים עם ג'ינגל החברה, לתלות שלט ענק בכניסה וכו'..

אויב משותף, תשאלו כל פוליטיקאי, הוא אמצעי מצוין ליצור תחושת גאוות יחידה וסולידריות, ניתן להיעזר באויבים "אמיתיים", כמו מתחרים שלנו שרוצים לנגוס במקומות שלנו, ולהסביר, איך אנחנו ננצח אותם כי אנחנו יותר חזקים, טובים ומקצועיים וכו'.. אם רוצים, ניתן ליצור אויבים, למשל על ידי משחקי ספורט, ולא, לא חייבים שיהיו עובדים ממש אתלטים, לצורך העניין,  אפשר אפילו משחק פיינטבול או חידון מול חברה אחרת, במקום ערב גיבוש, צרו 'קרב', כולל הכנות, מעודדות, דגלים וכו'...

למרות שנדמה כי העובדים יודעים מה היתרונות של החברה, ולמה אנחנו יותר טובים מאחרים – תמיד חשוב לתדרך את העובדים לגבם, לחדד להם ולהדגיש את נקודות החוזק שלנו, מה מבדיל אותנו מאחרים, למה כדאי לבוא אלינו, למה כדאי לעבוד אצלנו. הדברים נראים לעיתים מובנים מאליו וטריווייאלים אבל בשחיקה היומיומית הם קצת דוהים ונשכחים ולכן כדי לחזק אותם גם בתזכורות שמפנים לעובדים, גם בישיבות, גם באירועים חגיגיים, כמו הרמת כוסית, וגם במתן שיחות יומיומיות בין עובדים למנהלים.

הפיכת המורעלים בחברה לדוגמא אישית גם תסייע בתהליך("תראו איך מחלקת הנהלת חשבונות תלתה דגל של החברה על הקיר, איזה יופי"). כמו בגן שולה, אם העובדים יראו שדווקא העובדים המורעלים מקבלים תשומת לב מהבוס הם יבינו שיבינו ששווה להם להיות גם מורעלים. כמו ילדים בגן.

ועוד עצה טובה, שנכונה תמיד כאשר רוצים להטמיע תהליכים "אם עדיין אין את זה, זייף את זה". אם עדיין אין את הניצוץ בעיניים, השתמשו בכלים פיזיים כדי לחקות את ההתלהבות, ובסוף, ההתלהבות תגיע. אם תדברו בהתלהבות, מהר, כאשר אתם מדברים על החברה, אם תתקפו את כל מי שמנסה להגיד עליכם מילה רעה, אם תגידו "אני מאמין", "אני שותף , " אני גאה" , "אני חלק מהחברה" , "אני אוהב את מקום העבודה שלי" שוב ושוב ושוב - בסוף זה יקרה.

נכתב על ידי ציפי ביטון ישי, מנהלת מקצועית, cvpool.

Cvpool  מציעה ללקוחותיה בנוסף לשירותינו לגיוס עובדים, גם שירותי ליווי עסקי, הדרכות, סדנאות.

צוות cvpool  ישמח לעמוד לשירותיך, בכל שאלה והתלבטות, ללא התחייבות.

בטל': 03-6207373

Info7@cvpool.co.il