כיצד חוברים לאנשים הנכונים שיובילו אתכם קדימה?
נטוורקינג- זה שם המשחק!

כמה נחמד היה אם הייתם מקבלים פנייה ממעסיק, שקיבל המלצה חמה והחליט להציע לכם עבודה או אם חבר לספסל הלימודים היה הופך לפרטנר שלכם בעסקים, או אם הלקוח החדש שלכם היה בעצם מכר משותף עם חבר מהצבא. כדאי שתדעו שהמקרים האלו שכיחים היום יותר מתמיד בעולם העסקים. בשוק העבודה המודרני ישנה חשיבות גדולה לקשרים בינאישיים ולמעגלים עסקיים שיכולים לסייע בקידום הקריירה. לעיתים, נטוורקינג מוצלח הוא זה שעשוי להפוך מחפש עבודה למועסק ועסק בינוני למשגשג.

מה זה בעצם נטוורקינג?

נטוורקינג, או בשמו העברי רישות עסקי, הוא למעשה דרך שיווק המתבססת על קשרים אישיים ומפגשים חברתיים. במרכזה עומד הרעיון כי יצירת רשת של קשרים עסקיים מסייעת לחבריה בפיתוח מקצועי. המטרה היא להכיר בין אנשים מתחומים קרובים או ממקצועות הנקשרים זה בזה, על מנת לייצר הזדמנויות עסקיות. כך לדוגמא, יזם או איש היי-טק אשר מכיר אדם העוסק בהשקעות, יכול להשתמש בקשריו על מנת לקדם את הפרויקט או החברה אותה הוא מקים. תחום הנטוורקינג זוכה לפופולריות הולכת וגדלה בעיקר בקרב אנשי עסקים ואף משולב בפעילויות שונות כחלק מתכניות לימודי מנהל עסקים במוסדות אקדמיים שונים.

כל הצדדים מרוויחים

אחד מהעקרונות המרכזיים הניצבים בליבו של עולם הנטוורקינג הוא הדדיות. קשרים עסקיים אינם יניבו פירות ויחזיקו מעמד לאורך זמן אם רק צד אחד נהנה מהם. גם אם התמורה אינה מגיעה באופן מיידי, עצם הידיעה כי ניתן יהיה "לנצל" את הקשר הזה לשיתוף פעולה עתידי יכולה להוות בסיס לנטוורקינג מוצלח. סימביוזה – שני הצדדים נהנים מ"ניצול" הדדי של הקשר.

הרשת העסקית שתיצרו יכולה לשמש אתכם למטרות רבות כמו מציאת עבודה, ביסוסו של עסק חדש, הגדלת מאגר לקוחות בעסק קיים, הגעה לקהלי יעד חדשים ופיתוח מקצועי. ככל שתכירו יותר אנשים אשר עיסוקיהם רלוונטיים עבורכם כך ילך ויגדל מגוון האפשרויות.

איך מתחילים לטוות קשרים?

הזדמנויות ליצירת נטוורקינג קיימות במקומות רבים. קחו לדוגמא את האקדמיה, המקום בו עושים את הצעדים הראשונים בסלילת הדרך לקריירה עתידית. עצם המפגש עם סטודנטים המגיעים מאותו עולם תוכן בו תעסקו הוא דרך מצוינת להתחיל לטוות קשרים עסקיים.

ומלבד הסטודנטים שעתידים להפוך לקולגות, כדאי גם לא להזניח את המרצים. מרצים במסלולי לימודי מנהל עסקים למשל, הם לא פעם אנשים בולטים בזירה העסקית והמלצה אחת שלהם יכולה לעשות פלאים לקורות החיים שלכם ולפתוח לא מעט דלתות. בין אם מדובר במנהל עסקים או בכל תחום לימודים אחר, כדאי ומומלץ לקחת חלק ולהשתתף בסדנאות, בהתמחויות ובפרויקטים מעשיים, שמשלבים מפגשים עם אנשי מפתח בתחום הרלוונטי.

הפכו את הטוב למצוין

לאחר שהבנתם את החשיבות בנטוורקינג והצלחתם לייצר רשת מכרים משלכם, חשוב שתדעו כיצד לשמר את הקשרים ולהרחיב אותם למעגלים נוספים. התייחסו לנטוורקינג ברצינות הראויה לו: ערכו מחקר מקדים לפני פגישה עסקית, דאגו להגיע למקומות בהם תוכלו להכיר אנשים רלוונטיים, והיו מעודכנים במתרחש בתחומכם. תוכלו לנצל גם פלטפורמות וירטואליות כמו רשתות חברתיות ליצירת קשרים חדשים ולקידום העסק שלכם. אולם, זכרו כי אין תחליף לקשר האנושי ומצאו את הזמן המתאים לפגישות בארבע עיניים וללחיצת יד חמה. היחסים הטובים הם אלו שיוסיפו לנטוורקינג תחושת אכפתיות ומחויבויות, שיביאו עמן הזדמנויות עסקיות נוספות.



לפרטים נוספים פנו למרכז המעסיקים של CVPOOL ב 9874*