מדוע הביטוי "דרושים" נפוץ מאוד במנועי החיפוש

מדוע הביטוי "דרושים" נפוץ מאוד במנועי החיפוש

הקלדת המילה "דרושים" בגוגל מניבה מיליוני תוצאות, וכך המצב גם במנועי חיפוש אחרים. גם כשמצמצמים את החיפוש, למשל ל"דרוש רואה חשבון" מקבלים כמה מאות אלפי תוצאות ואפילו מיקוד ספציפי עוד יותר דוגמת "דרוש רואה חשבון מתחיל" מחזיר למעלה מ- 200,000 אופציות.

אין ספק, תחום הדרושים עבר מהלוחות המיוחדים של מוספי יום שישי בעיתונים השונים אל האינטרנט, והוא מתרבה ברשת בקצב מסחרר. במקביל לריבוי הלוחות האינטרנטיים, שאחראים לכך שמדובר בביטוי נפוץ מאוד במנועי חיפוש, ניכרת בשנים האחרונות גם השתכללות של ממש בתחום, הן עבור חיפוש עבודה והן עבור חיפוש עובדים.


כמו למצוא מחט באוקיינוס

לכאורה הפופולאריות הרבה של לוחות דרושים באינטרנט מאפשרת מציאת עבודה במהירות ובקלות וכן איתור וגיוס עובדים בצורה יעילה יותר – אבל רק לכאורה.

הסיבה לכך שהיא שבפועל, ריבוי הלוחות והתוצאות כשמבצעים חיפוש זה או אחר לא מצביע על קיומן של הצעות עבודה רבות יותר (דבר שהיה מאפשר למחפשי עבודה למצוא את מבוקשם ללא קושי) או על כך שכוח האדם האיכותי הפנוי והמחפש עבודה בתחום זה או אחר גדול יותר (דבר שהיה מעניק למעסיקים יתרון אדיר בבואם לאייש משרות פנויות).

למעשה, במקרים רבים ריבוי התוצאות אף מקשה על מחפש עבודה למצוא משרה מתגמלת המתאימה לכישוריו, שכן אם גם חיפושים ממוקדים דוגמת "דרושים מעצבים גרפיים" או "דרוש רואה חשבון בצפון" מניבים כל כך הרבה תוצאות, הרי שנדרשת השקעה ניכרת של זמן ואנרגיות כדי לאתר את המודעות הרלוונטיות באמת – כלומר אלה שלא פג תוקפן, אלה שהן באמת בצפון ולא מציגות את עצמן כך על מנת להופיע בתוצאות חיפושים בגוגל ובשאר מנועי החיפוש, אלה המתאימות לו מבחינת היקף המשרה ושעות העבודה, וכמובן אלה המתאימות לכישוריו של המועמד, ניסיונו, דרגת בכירותו וכו'.

ריבוי התוצאות מקשה לא רק על מחפשי עבודה אלא גם על המעסיקים הזקוקים לכוח אדם חדש, שכן הפיזור הרב יוצר מצב שבו גם אם יפרסמו מודעה בלוח דרושים מסוים, אין שום דרך לדעת האם מועמדים פוטנציאליים איכותיים אכן ייחשפו למודעה הזו. גם פנייה לחברת השמה לא פותרת את הבעיה, מאותה סיבה: חברות השמה אולי אמונות על מיון מועמדים ואנשיהן יודעים לברור את המוץ מן התבן ולסנן החוצה כוח אדם שאינו מתאים, אולם גם הם לא יכולים להבטיח כי המועמדים הטובים ביותר אכן רשומים אצלם, וזאת לנוכח הריבוי העצום של מופעי המילה "דרושים" במנועי החיפוש (גם אם מחפשי עבודה לא מעטים נרשמים במקביל לכמה וכמה חברות השמה).



איך למצוא את האופציות הטובות באמת בין כל תוצאות החיפוש?

כאמור, ריבוי התוצאות במנועי החיפוש השונים מצביע בעיקר על כך שישנן חברות רבות המתווכות בין מעסיקים הזקוקים לעובדים לבין מחפשי עבודה, דבר שיוצר לעיתים מצב שבו "מרוב עצים לא רואים את היער" ומרוב חברות השמה ולוחות דרושים המעסיק המחפש כוח אדם איכותי מתקשה לאתר אותו.

הפיתרון: CVPOOL, מאגר קורות חיים המעניק למעסיקים שירות ברמה של חברות השמה ואף למעלה מכך, ובמחיר של מודעה בסיסית בלוח זה או אחר.

אמנם מדובר בפיתרון שכבר קיים בשוק מספר שנים, אולם ראשית, הטכנולוגיה לא מפסיקה להשתפר, כך שכיום כבר ניתן לבצע פילוחים חכמים וחיתוכים מדויקים וכך לאתר ביעילות ובקלות בדיוק את העובד שמחפשים, ושנית, המיומנות הגבוהה שצברו אנשי CVPOOL בתחום שבו ניסיון הוא פקטור משמעותי מבטיחה לכל מעסיק פיתרון אופטימאלי לצרכי כוח האדם שלו.




זקוקים לייעוץ נוסף? נשמח לסייע.
יועצי הגיוס של CVPOOL עומדים לרשותכם בכל שאלה 03-6207373.